Har du tænkt på, at din LinkedInprofil også er en hjemmeside? Hvor brugere søger efter sider, finder sider og orienter sig på flere sider. Sider som ikke hjælper læseren forkastes, og sider som informerer dvæler man ved, og anbefaler måske videre til andre.
Hvad er en god hjemmeside?
Det er en hjemmeside, hvor mennesket bag, har sat sig ind i hvilke informationer læseren efterspørger. Den tilgængelige information er velovervejet, og det er kun den nødvendige information, som er tilstede. Og information er let tilgængeligt, det er nemt og hurtigt at få et overblik.
Differentieret information
Den må gerne give den samme information på flere måder. Tekst kan understøttes af billeder, grafer, PowerPoints eller lignende. Og vigtig information må gerne være tilgængelig på flere måder – flere steder. Da læsere læser og bevæger sig forskelligt på en hjemmeside. Det er meget sjældent en læser, læser en hel profil fra top til bund.
Væsentlig information flere steder på din profil
Er uden tvivl kontaktinfo, desværre et meget forsømt område. Mange glemmer at få det skrevet på, og andre skriver det kun én gang.
Kontaktinfo bør du nævne 3 steder på din LinkedIn profil.
Under kontaktoplysninger, der er øverst på din profil.
Gerne i dit resume, hvor du også kan nævne hvordan du gerne vil kontaktes.
Og sidst under Yderligere oplysninger – din foretrukne kontaktmåde.
Tænk på din e-mail også er døren ind til potentielle nye mennesker i dit netværk.
Jo flere mennesker du har i dit netværk, jo mere information tilflyder dig. Og jo flere potentielle besøgende kan du få på din profil.
Overrask og berig
Overrask og berig gæsten på din profil.
En besøgende på en LinkedIn profil, forventer umiddelbart kun overblik over karriere og kompetencer. Men kan du overraske positivt, huskes du langt bedre, og vedkommende får måske lyst til at connecte eller at anbefale dig videre. Eller allerbedst at tage en direkte personlig kontakt.
Det kan være nyttig information for læseren, analyser, artikler, illustrationer eller præsentationer, du har lavet. Det kan også være din måde at formulere dig på, hvor du tydelig tilkendegiver dine værdier.
Bed om det du har brug for
Og når din profil besøges, så spørg også læseren – engagere læseren. Er du jobsøgende, så fortæl det, og fortæl gerne i hvilken branche og hvilke jobtyper.
Ønsker du at bygge netværk, kan du også fint nævne det.
Når du beder om det du har brug for, hjælper du også den besøgende med at hjælpe dig.
Brug for at genopfriske dine muligheder på LinkedIn?
DJØF har lavet en rigtig fin manual, der gennemgår hvordan du opbygger en LinkedInprofil fra bunden af.
Find den her.
En tanke om “Lav en LinkedInprofil, der informerer godt og dynamisk”
Der er lukket for kommentarer